Let op: velden met een * zijn verplicht
Is uw Nederlandse rijbewijs, paspoort of identiteitskaart verloren of gestolen? Dan moet u dit bij de gemeente te melden. Neem daarvoor uw eventuele andere identiteitsdocumenten (Nederlands rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) mee. Meer informatie over het aanvragen van een nieuw document.
Bij diefstal, zakkenrollerij, overval en andere misdrijven is het verstandig om ook aangifte van dit misdrijf te doen bij de politie.
Misbruik van identiteitsdocumenten is verboden. Soms wordt een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart onterecht als vermist of gestolen opgegeven. Mensen gebruiken deze documenten om zich als een ander voor te doen. Dit is een misdrijf. Om fraude te voorkomen controleert de medewerker van de gemeente uw melding van vermissing of diefstal. Bij vermoeden van misbruik of fraude zal de gemeente u doorverwijzen naar de politie voor nader onderzoek.
Nadat u akkoord heeft gegeven op de ingevulde gegevens en op 'verzenden' klikt wordt het formulier automatisch doorgezonden naar de gemeente en in behandeling genomen. De gegevens worden vervolgens op de website geplaatst (met uitzondering van gevonden identiteitsbewijzen of rijbewijzen in verband met uw privacy). Voor vermissing van een gft-container moet u eerst aangifte doen met het DigiD formulier gft-container.